.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری یادواره شهید میرزا کوچک در گیلان

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان از برگزاری یادواره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و 140 شهید روحانی در 11 آذر سال جاری در این استان خبر داد.


به گزارش
شمال نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد جمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز بسیج طلاب و روحانیون اظهار داشت: هر سال یک شهید به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌شود و حجت‌الاسلام مصطفی ردان‌پور شهید شاخص طلاب و روحانیون کشور در سال جاری است.
وی با بیان اینکه شهید ردان‌پور قبل از انقلاب دارای سابقه مبارزاتی بود، افزود: شهید ردان‌پور در دوران دفاع مقدس در قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) فعالیت می‌کرد و در عملیات والفجر در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.
جمالی شهید میرزا کوچک جنگلی بنیانگذار نهضت اسلامی جنگل در گیلان را از شهدای شاخص روحانی این استان معرفی کرد و گفت: همایش روحانیون و طلاب استان پنجشنبه هفته جاری با حضور 150 نفر از طلاب و روحانیون در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری بر ضرورت بسیج طلاب، تصریح کرد: سازمان بسیج طلاب و دانشجو به عنوان بخش موثری از شجره طیبه و یادگار امام (ره) در سال 67 تشکیل شده و در سال 79 بسیج طلاب و روحانیون به صورت مستقل تشکیل شد.
وی بسیج طلاب و روحانیون را یکی از قشرهای موثر در بسیج نامید و یادآور شد: در حال حاضر 850 پایگاه مقاومت طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه به جز قم و مشهد در راستای رسالت و ماموریت خود انجام وظیفه می‌کنند.
جمالی دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی، پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه را یکی از رسالت‌های بسیج طلاب و روحانیون عنوان کرد و گفت: تبلیغ فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار در بدنه ارتش ده‌ها میلیونی، تحقق منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف و تامین مربیان، اساتید و مبلغان عقیدتی، فکری، فرهنگی سیاسی و علمی رده‌های بسیج مستضعفان از جمله رسالت‌های این سازمان است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان به جذب و سازماندهی یک‌هزار و 800 طلبه و روحانی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: دو حوزه مقاومت و 25 پایگاه بسیج طلاب تا کنون در حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی گیلان راه‌اندازی شده است.
وی از افتتاح یک حوزه و 12 پایگاه مقاومت تا پایان سال جاری در غرب گیلان خبر داد و بیان داشت: امسال پایگاه مقاومت بسیج روحانیون اهل سنت در تالش راه‌اندازی می‌شود.
جمالی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار طلبه و روحانی در گیلان، خاطرنشان کرد: جذب و سازماندهی طلاب و روحانیون استان مهم‌ترین ماموریت سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان جذب، آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در ارتش ده‌ها میلیونی را از ماموریت‌های این سازمان برشمرد و اذعان داشت: بهره‌برداری از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل موجود در حوزه‌های علمیه به منظور تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی، فرهنگی و سیاسی اقشار مختلف بسیج و به‌کارگیری طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در تامین نیازهای تحقیقاتی بسیج از جمله ماموریت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون است.
وی ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر طلاب و روحانیون بسیجی با دیگر اقشار بسیج، بهره‌گیری از علما، اساتید و شورای مدیریت حوزه‌های علمیه به منظور تقویت بنیه معنوی، اعتقادی و توجیه سیاسی طلاب و روحانیون بسیجی و نیز تربیت هادیان سیاسی نخبه برای روشنگری و بصیرت‌افزایی آحاد جامعه از دیگر ماموریت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون است.
جمالی به معرفی بخشی از فعالیت‌های سازمان بسیج و طلاب گیلان اشاره کرد و افزود: این سازمان در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، نیروی انسانی، آموزشی و تربیت بدنی فعالیت می‌کند.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان تشکیل هسته‌های علمی، شناسایی اساتید و نخبگان روحانی بسیجی، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در موضوع‌های مختلف، تألیف نشریات علمی و پژوهشی مانند فصلنامه نور اندیشه، برگزاری همایش اساتید و نخبگان روحانی بسیجی، برگزاری همایش علمی و پژوهشی طلاب و روحانیون مولف، نویسنده و صاحب مقاله و فراخوان مقاله با عنوان‌های مختلف را از فعالیت‌های علمی و پژوهشی بسیج طلاب و روحانیون گیلان اعلام کرد.
وی چاپ مقاله‌های علمی در کتاب مجموعه مقاله‌ها، بازدید علمی برای محققان و نخبگان روحانی و طلبه بسیجی و برگزاری طرح انصار را از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان بیان کرد.
جمالی برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف را یکی از فعالیت‌های فرهنگی سیاسی سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان معرفی کرد و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های فرهنگ انتظار، زمینه‌سازی حضور فعال طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی با صدور بیانیه و برگزاری راهپیمایی و برگزاری یادواره شهدا از جمله فعالیت‌های فرهنگی سیاسی این سازمان است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان فعالیت‌های آموزشی، تربیت بدنی و اردویی را از فعالیت‌های این سازمان نامید و اذعان داشت: برگزاری دوره‌های آموزش دفاعی مقدماتی و تکمیلی، طرح ولایت، برگزاری دوره‌های آموزش حین خدمت برای اعضای شورای پایگاه‌های بسیج طلاب، برگزاری دوره‌های آموزش طرح صالحین و برگزاری جشنواره‌های ورزشی و استانی در رشته‌های مختلف شنا، تیراندازی و فوتسال از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.